Gå til hovedindhold Bibliotekernes Sprogspor

Forside »

Pressearkiv

Samling af pressemeddelelser, presseklip og nyhedsindslag:

Bibliotekernes Sprogspor

Stærke nye kræfter i spil på Sprogsporet

Case : Bibliotekernes Sprogspor

Tidlig sprogudvikling: Gentagelse, gentagelse, gentagelse

Spot på sproget for de mindste

Nyhedsindslag,

Nu skal børnene holde næsen i sprogsporet

Nyt advisory board skal give flere faglige vinkler på Bibliotekernes Sprogspor

Spot på sproget for de mindste

Herning Bibliotek fører an i nationalt sprogprojekt

Danske biblioteker på fælles sprogspor

 

Sammen om Skolestart

En halv million til ny bog om skolestart

Bevilling til nyt skolestarts-koncept på Bibliotekernes Sprogspor

Biblioteker og forfattere skruer op for læselysten

Bogprojekt skal lette overgangen fra børnehave til skole

 

Sprogstart

Succes med sprogindsats i børnehaver

Nordjyske biblioteker har succes med sprogindsats i børnehaver

Biblioteker vil hjælpe børn med bedre sprog

Børns sproglige udvikling starter tidligt

12 timers indsats kan give børn sprogforspring

Bibliotekarer kan sætte turbo op børns sprogudvikling

Nyhedsindslag

 

Sprogfitness                                                                                          

Sprogfitness - sprogfitness som en kropslig-æstetisk literacypraksis

Sprogfitness - sproget skal motioneres

140 skolebørn rykkede ud i Kumbelhaven : Sproget leges bedst ind

Legende børn i sprogfitnesscenter

Sprog, sjov og motion

Besøg læsesporet.dk

Ugens ord er Stor/lille

Nu
Gå skiftevis som en stor elefant og som en lille mus. Sæt lyd på. Hvad siger en elefant? Hvad siger en mus?

Senere
Find fem ting, der er af forskellig størrelse. Snak om, hvilken ting der er størst, og hvilken der er mindst.

Ret ikke dit barns fejl direkte, men gentag sætningen korrekt
Barn: ”Musen er lillere end en elefant.” Voksen: ”Ja, musen er mindre end en elefant.”